Λεωφορεία σε γραμμές;

10 05 2009

bus1

Μια νέα τάση, αυτή των guided buses εξαπλώνεται στην Ευρώπη.

Πρόκειται για ένα σύστημα που εφαρμόζεται εύκολα στα υπάρχοντα λεωφορεία και με τη δημιουργία κατάλληλου αυλακιού σε δρόμους, μπορούν τα λεωφορεία να κινούνται σαν μέσα σταθερής τροχιάς με μεγάλες ταχύτητες και με αυξημένη ασφάλεια.

Τα λεωφορεία κινούνται με ταχύτητα 90 χλμ/ώρα, ενώ στις διασταυρώσεις μειώνουν την ταχυτητα τους σε 40 χλμ/ώρα.

Περισσότερες πληροφορίες:

http://en.wikipedia.org/wiki/Guided_bus

http://en.wikipedia.org/wiki/Cambridgeshire_Guided_Busway

Advertisements

Ενέργειες

Information

4 Σχόλια

10 05 2009
Wise_One

Άλλο που δε θέλουμε τώρα, μαζί με το μετρό ν’ αρχίσουν κι εργασίες για τέτοια λεωφορεία (καλά εννοείται ότι δεν παίζει κάτι τέτοιο).

Κι άντε λες το κάνουν κι εδώ πέρα. Το τί έχει να γίνει με τον κόσμο που περνάει μες απ’ τη μέση του δρόμου κι όχι απ’ τις διαβάσεις…

11 05 2009
skg2020

Νομίζω πως η συγκεκριμένη λύση έχει να κάνει κυρίως με περιφερειακές διαδρομές και όχι για το κέντρο της πόλης. Π.Χ στην Θεσσαλονίκη θα είχε νόημα στις διαδρομές για τα ανατολικά προάστια (Περαία, Μηχανιώνα κλπ), ή δυτικά προς Σίνδο, ΤΕΙ και βόρεια προς Λαγκαδά και λοιπά χωριά, προκειμένου να επιτυγχάνονται μεγάλες και σταθερές ταχύτητες.

11 05 2009
Αλέξης

Δεν λέω είναι μια αρκετά πρωτοποριακή ιδέα αλλά δεν είμαι ιδιαίτερα θετικός στην δημιουργία τέτοιων υποδομών, σαφώς πολυέξοδων. Αυτά τα χρήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πιο πράσινα μέσα, όπως το τραμ.
Αυτά τα busways έχουν γίνει καταρχήν στο Los Angeles πόλη (και με την αντίστοιχη νοοτροπία του αυτοκινήτου και των ανθρώπων που την κουμαντάρουν) με τρομερά αδιέξοδα, καυσαέριο και δισεπίλυτα κυκλοφοριακά προβλήματα, τα οποία οι πολιτικές της δεκαετίας του 50-60 τα έφεραν και στην Ελλάδα ως πρότυπα καταστρέφοντας την Αθήνα, την Θεσσαλονίκη και όλες τις υπόλοιπες πόλεις μας.
Θέλουμε και άλλα μέσα ρυπογόνα; Δεν το νομίζω. Όσο «καθαρά» αν είναι τα καινούργια λεωφορεία δεν θα γίνουν ποτέ καθαρότερα από το Τραμ και το Μετρό.

17 07 2009
Chris P.

Ρε παιδιά, ρε παιδιά, με στεναχωρείτε,

Δεν βλέπετε πως έχει αυλάκια η άσφαλτος στην Εγνατία στην λωρίδα που περνούν τα λεωφορεία, σαν να είναι φτιαγμένη η άσφαλτος από πλαστελίνη και έχει λιώσει από τη ζέστη…Τα λεωφορεία έχουν αυλακώσει τον δρόμο και έχουν δημιουργήσει ήδη τις προϋποθέσεις για να μπεί….το νερό στο αυλάκι, δηλ. να κυκλοφορούν τέτοια λεωφορεία (Guided Buses) στην Θεσσαλονίκη…Ή είμαστε πρωτοπόροι ή δεν είμαστε…

Πάντως αν…τελικά εφαρμοστεί, το πιο πιθανό είναι μετά να τις μπαλώσουνε όπως είχαν βγάλει τις γραμμές του τότε Τραμ στην Αθήνα επειδή έπεφταν τα μηχανάκια…

Κάποια άλλη ιδέα?

Χρήστος Π. (Καναδάς)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: