Γιατί κανείς δεν εφαρμόζει τις λύσεις;

29 11 2008

Για τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης γίνονται κατά καιρούς δεκάδες ημερίδες και συζητήσεις, που όλες καταλήγουν στις αυτονόητες λύσεις που κάνει δυστυχώς δεν τολμά να εφαρμόσει…

Διαβάστε λοιπόν τι προτείνει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων:
Τα 8 μεγάλα προβλήματα της πόλης είναι:
1. Στις ώρες αιχμής η μέση ταχύτητα κίνησης είναι λίγο μεγαλύτερη από τη μέση ταχύτητα βαδίσματος (5 χλμ./ώρα).
2. Στις κεντρικές περιοχές της πόλης το 50% των οχημάτων σταθμεύει παράνομα.
3. Κατά την πενταετία 2002 – 2006 στο νομό Θεσσαλονίκης αυξήθηκαν τα οδικά ατυχήματα κατά 68%, οι νεκροί κατά 8% και οι τραυματίες κατά 65%, όταν στην υπόλοιπη Ελλάδα παρατηρήθηκε έστω και ελαφρά μείωση.
4. Μόνο το 27% μετακινείται με αστικό λεωφορείο, κυρίως όσοι δεν διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης ή Ι.Χ.
5. Είναι η μόνη πόλη στην Ε.Ε. με πληθυσμό μεγαλύτερο από ένα εκατομμύριο που δεν διαθέτει μέσο σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ κτλ.).
6. Ο ελεύθερος δημόσιος χώρος ανά κάτοικο είναι κατά μέσο όρο 5 τετρ. μ. με ελάχιστο αποδεκτό όριο τα 15 τετρ. μ. Ο πραγματικός αριθμός, όμως, είναι μικρότερος, αφού πολλοί δημόσιοι χώροι καταλαμβάνονται από παράνομα σταθμευμένα οχήματα, εμπορικές χρήσεις και τεχνητά εμπόδια.
7. Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι η χειρότερη συγκριτικά με όλες τις μεγάλου και μεσαίου μεγέθους πόλεις της Ε.Ε., αφού τα αιωρούμενα μικροσωματίδια που εκπέμπονται, κυρίως από τα οχήματα, ξεπερνούν το μέγιστο επιτρεπτό όριο (50 mg/m3) για περισσότερες από 200 ημέρες το χρόνο (αντί των 35 ημερών που είναι αποδεκτό).
8. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης, ο αριθμός των επιβατών που επιλέγουν τον ΟΣΕ για μετακινήσεις σε όμορους και γειτονικούς νομούς παρουσιάζει στασιμότητα την τελευταία πενταετία και τα τακτικά αεροπορικά δρομολόγια από και προς πόλεις του εξωτερικού ακολουθούν φθίνουσα πορεία.
Και οι προτάσεις τους:
– Μείωση της αλόγιστης χρήσης του Ι.Χ. αυτοκινήτου,
– Παροχή προτεραιότητας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και αύξηση της χρήσης τους
– Ενθάρρυνση εναλλακτικών τρόπων κινητικότητας (πεζή, ποδήλατα) και
– Εξασφάλιση αστικού χώρου για όλους τους πολίτες και όλες τις δραστηριότητες.
Πως θα εφαρμοστούν αυτές; Με την επιβολή άμεσων και έμμεσων μέτρων. Στα πρώτα, που μπορούν να ληφθούν από 6 έως 12 μήνες περιλαμβάνονται:
– η καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας Ι.Χ.,
– η συστηματική επιτήρηση από τροχαία και δημοτική αστυνομία των κρίσιμων σημείων (διασταυρώσεις, λεωφορειολωρίδες, πεζοδρόμια, ράμπες ΑΜΕΑ),
– η βελτίωση του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων και της αποκομιδής απορριμμάτων,
– τοπικές βελτιώσεις χαμηλού κόστους (ηλεκτροφωτισμός, σήμανση, οδοστρώματα),
– αύξηση των λεωφορειολωρίδων και επέκταση σε νέες περιοχές,
– δημιουργία λωρίδων αντίθετης κατεύθυνσης και απαγόρευσης της χρήσης τους από τα ταξί, – πεζοδρόμηση κεντρικών περιοχών,
– δημιουργία δικτύων ποδηλατοδρόμων και ασφαλών χώρων φύλαξης ποδηλάτων.
Στα έμμεσα μέτρα που θα αποδώσουν μακροπρόθεσμα, και θα χρειαστούν από ένα έως τρία χρόνια είναι:
– η λειτουργία Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας για όλο το πολεοδομικό συγκρότημα
– η αύξηση του στόλου του ΟΑΣΘ και η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών
– η επέκταση δημοτικής και διαδημοτικής συγκοινωνίας,
– η αποτελεσματικότερη και δικαιότερη πολιτική στάθμευσης
– ουσιαστικά μέτρα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας όλων και  δημιουργία οδών ήπιας κυκλοφορίας σε γειτονιές και περιοχές κατοικίας,
ενώ ακόμη πιο μακροπρόθεσμα πρέπει, σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, να δρομολογηθούν ο Ενιαίος Φορέας Αστικών Μεταφορών, στον οποίο θα ανήκουν όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς, η διαρκής επέκταση του μετρό προς όλες τις συνοικίες, η λειτουργία του προαστιακού προς γειτονικές πόλεις και περιοχές και η θαλάσσια συγκοινωνία.

ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ  http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=29173


Ενέργειες

Information

4 Σχόλια

29 11 2008
γιωργος

Kανενας δε τολμα να τα βαλει με τους Ι.Χ-δες…

30 11 2008
100 TOP POST WORDPRESS 30/11/2008 « Kopanakinews’s Weblog

[…] Γιατί κανείς δεν εφαρμόζει τις λύσεις; Για τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης γίνονται κατά καιρούς […] […]

4 01 2009
Newsfilter » Το Top 5 της εβδομάδας (28 Δεκεμβρίου 2008 - 03 Ιανουαρίου 2009)

[…] Λύσεις για το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης: Λύσεις που ποτέ κανείς δεν εφάρμοσε αν και θα […]

7 01 2009
ΠΑΝΟΣ

Έργα θέλει η Θεσσαλονίκη και οχι λόγια.
Μετρό,ηλεκτρικός,προαστιακός,τράμ,αστικά και πάλι θα υπάρχει κυκλοφοριακό.

Σχολιάστε