Έρχονται ποδηλατόδρομοι και δωρεάν ποδήλατα;

23 11 2008

Στα πρότυπα του παριζιάνικου VELIB και του Βαρκελωνέζικου BICING ετοιμάζεται να εφαρμόσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης πρόγραμμα χρήσης δημοτικών ποδηλάτων, σύμφωνα με τη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Λες;ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 12 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων σε κεντρικές περιοχές

“Πράσινο φως” για τη δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων, το οποίο θα καλύπτει μία διαδρομή περίπου 12 χιλιομέτρων σε κεντρικές περιοχές της πόλης, ανάβουν ο δήμος Θεσσαλονίκης και το υπουργείο Μεταφορών.

Της Βαρβάρας Ζούκα

Οι μετακινήσεις των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης θα γίνονται με ποδήλατα, που θα τους διατίθενται δωρεάν από τον κεντρικό δήμο, στα πρότυπα μεγάλων πόλεων του εξωτερικού, όπως η Κοπεγχάγη, το Άμστερνταμ και το Παρίσι.
Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Δημοτικών Έργων και Κυκλοφορίας Βαγγέλη Δημητρίου αυτήν την περίοδο οι υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης ολοκληρώνουν τις μελέτες που αφορούν την κατασκευή του δικτύου των ποδηλατοδρόμων.
Πρόκειται, όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος, για ένα δίκτυο συνολικού μήκους 12 χιλιομέτρων, το οποίο θα διατρέχει όλο το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης, από το ύψος του Μεγάρου Μουσικής μέχρι και το λιμάνι. Στη διαδρομή θα ενταχθούν ακόμη κάθετοι άξονες του κέντρου της πόλης, όπως αυτοί της Αριστοτέλους, της Δημητρίου Γούναρη, της Αγγελάκη και της Κατσιμίδη.
Όπως προβλέπεται από το σχεδιασμό του δήμου Θεσσαλονίκης, το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων θα καλύπτει και τμήμα της οδού Αγίου Δημητρίου, ενώ υπάρχει και η σκέψη της επέκτασής του μέσα στο χώρο του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, για να καλυφθούν οι ανάγκες μετακίνησης των φοιτητών από σχολή σε σχολή, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι θα διασφαλιστεί η σύμφωνη γνώμη των πρυτανικών αρχών.
Σύμφωνα με τον κ. Δημητρίου, ο δήμος Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε συνεννόηση με το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, ώστε να διασφαλιστεί εξ ολοκλήρου από κονδύλια του υπουργείου η χρηματοδότηση του έργου τόσο στο κομμάτι που αφορά την κατασκευή των ποδηλατοδρόμων όσο και στο κομμάτι που αφορά την προμήθεια των περίπου 1.000 ποδηλάτων, τα οποία υπολογίζεται ότι απαιτούνται για την υλοποίηση του σχεδιασμού.

ΑΡΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ
Σε πρώτη φάση, όπως επισημαίνει ο κ. Δημητρίου, ο σχεδιασμός θα εφαρμοστεί στο πλακόστρωτο της παραλίας, στο τμήμα από το Μέγαρο Μουσικής μέχρι και το λιμάνι.
Για τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και τις περιηγήσεις των Θεσσαλονικέων στην παραλία θα αγοραστούν σε αυτό το πρώτο στάδιο περίπου 300 ποδήλατα. Στις επόμενες φάσεις του εγχειρήματος ο στόλος των δημοτικών ποδηλάτων θα αυξηθεί σε περίπου 1.000.
Τα πρώτα 300 ποδήλατα θα είναι σταθμευμένα σε μόνιμη βάση σε δύο χώρους, που θα διαμορφωθούν για το σκοπό αυτό στην παραλιακή ζώνη. Οι χώροι στάθμευσης των δημοτικών ποδηλάτων σχεδιάζεται να διαμορφωθούν κοντά σε στάσεις του ΟΑΣΘ, ώστε οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης να έχουν τη δυνατότητα να συνδυάζουν τη χρήση των ποδηλάτων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Κάθε πολίτης θα μπορεί να παραλαμβάνει ένα ποδήλατο από το σημείο το οποίο τον εξυπηρετεί καλύτερα με τη χρήση μιας ηλεκτρονικής κάρτας, η οποία θα εκδίδεται από τις υπηρεσίες του δήμου. Αφού το χρησιμοποιήσει, πρέπει να το επιστρέψει στο επόμενο σταντ ποδηλάτων. Με την πλήρη ανάπτυξη του δικτύου των ποδηλατοδρόμων σχεδιάζεται να διαμορφωθούν περισσότεροι από 20 χώροι στάθμευσης των δημοτικών ποδηλάτων, ώστε ο κόσμος να εξυπηρετείται καλύτερα. “Στόχος μας είναι να κάνουμε πράξη τη χρήση του ποδηλάτου μέσα στην πόλη”, τονίζει ο κ. Δημητρίου.

Διαβάστε σχετικά:

VELIB

BICING & VELIB

Advertisements

Ενέργειες

Information

11 Σχόλια

24 11 2008
fpboy

Mακάρι !
θα’ναι πολύ σούπερ η Θεσσαλονίκη με ποδήλατα !

25 11 2008
Γκρινιάρης

Μακάρι να γίνει κάτι τέτοιο. Στο Παρίσι το Velib έχει αγκαλιαστεί πραγματικά από τους παριζιάνους και είναι πάρα μα πάρα πολύ βολικό για κοντινές αποστάσεις.

7 12 2008
Newsfilter » Το Top 5 της εβδομάδας (30 Νοεμβρίου - 06 Δεκεμβρίου 2008)

[…] Ποδηλατόδρομοι και δωρεάν ποδήλατα στην Θεσσαλονίκη: Οι προσπάθιες όσψν ανθρώπων δικαιώνονται. Ο δήμος […]

4 01 2009
some interesting items « Azimout

[…] ποδηλατόδρομοι και στη θεσσαλονίκη […]

13 06 2009
Sofos

EΛΕΟΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣ !!! OXI ΑΛΛΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΣΤΗ ΠΑΛΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑ !!!

28 08 2009
Io Stouras

Καλή κίνηση η κατασκευή ποδηλατοδρόμων!!Είναι μια αρχή με κατεύθυνση τον πολιτισμό!!!
Πολύ φοβάμαι όμως ότι αποτελεί στην ουσία έργο που συμβαίνει για τα μάτια του κόσμου…Κι εξηγούμαι…
Για να αποκτήσει το ποδήλατο χροιά μέσου μεταφοράς θα πρεπει να επιτρέπει την κάλυψη καίριων διαδρομών στο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ της πόλης κι όχι μόνο της παραλίας ή αν θέλετε γενικότερα , ΟΧΙ μόνο σε σημεία όπου το ποδήλατο μπορεί ήδη να χρησιμοποιηθεί…Εξάλλου στην παραλία εντός των πανεπιστημίων, και ποδηλατόδρομος να μην φτιαχτεί, πάλι μπορεί να γίνει χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μεταφοράς…Αντίθετα ο ποδηλατόδρομος στην Αγ.Δημητρίου έχει άμεση συγκοινωνιακή χρηστικότητα. Αν όμως καλύπτει απλώς το τμήμα επί της Αγ.Δημητρίου περιφεριακά του ΑΠΘ και δεν επεκτείνεται π.χ. έως το τέρμα σχεδόν της οδού(στη διασταύρωση για περιφεριακό) τότε αποτελεί ένδειξη βιτρίνας…Η ουσία για μένα είναι να κατασκευαστούν ποδηλατόδρομοι που να εξηπηρετούν ουσιαστικά τους πολίτες…Το ιδανικό θα ήταν, κατά τη γνώμη μου, ο ποδηλατόδρομος να ξεκινούσε από την Αριστοτέλους, να συνέχιζε στην Αγγελάκη, να διέσχιζε κατα μήκος όλη την Αγ.Δημητρίου, να έβγαινε στη Λαμπράκη και να κατέληγε Τούμπα!Μάλιστα το δίκτυο ποδηλατοδρόμων θα μπορούσε να εφαρμοστεί κατά μήκος και της Εγνατίας οδού από τα ΚΤΕΛ έως τέρμα Χαριλάουμε επέκταση προς Καλαμαριά και γιατί όχι έως και Αρετσού!
Πριν από μερικά χρόνια έτυχε να χρησιμοποιήσω ποδήλατο στην πόλη του Άμστερνταμ…όπου το δίκτυο ήταν τόσο ουσιαστικό όπου στην κυριολεξία μπορούσε κάποιος να πάει ΟΠΟΥΔΉΠΟΤΕ εντός πόλης με αυτό…και μάλιστα, χωρίς υπερβολή, μπορούσε να διασχίσει ολόκληρη σχεδόν τη χώρα της Ολλανδίας!!!!!
Αφού αποφασίζεται να φτιάχνονται κάποια πράγματα, ας φτιάχνονται τουλάχιστον καλά ΕΞ ΑΡΧΗΣ!!

6 09 2009
alexander travel

πολυ καλη δουλεια ,μπραβο σας που πασχιζεται γιαυτη την πόλη
Kαι γω διαφημιζω με την σειρα μου την πολη μας

http://www.saloniccogrecia.blogspot.com

με εκτιμηση

alexandertravel

7 09 2009
μπαμπάς

Eleosssssssssssssss… Έγινε ποδηλατοδρόμος (με άσχετους κι επικίνδυνους ποδηλάτες) όλη η παραλία.

Κάνετε ποδηλατοδρόμους στους δρόμους κι όχι στα πεζοδρόμια!

10 09 2009
eirini

ε καλα δεν φταιει μονο το κρατος-δημος κλπ αλλα και οι πολιτες παιδια. οταν ολοι παιρνουν τις αυτοκινηταρες τους για να πανε μεχρι το περιπτερο, που περιμενεις να κανουν ποδηλατοδρομο? πανω στα εκατομυρρια παρανομα σταθμευσμενα αυτοκινητα??

δεν εχει ο ελληνας περιβαλλοντικη συνειδηση. αλλα ας μην το γενικευσω. οι περισσοτεροι δεν εχουν λοιπον. ετσι εμαθαν, δεν φταινε.
στο εξωτερικο ειναι αλλιως και η ελλαδα πολυ πολυ πιο πισω. εχει δικιο ο φιλος πιο πανω που ειπε οτι τα κανουν ολα για τα ματια του κοσμου (και για να βαλουν και κατι στην τσεπη ισως) ουτως η αλλως τα λεφτα που τα βρισκει το κρατος??? απο μενα και σενα ισως? λεω εγω τωρα……

ειδωμεν

16 09 2009
Στέλιος

Πολύ καλ.η κίνηση απο τον δήμο αν και είμαι λιγο επιφιλακτικος ως πρός την σύνεχιση του εργου και τι ενόω.

Στην Αγίου δημητρίου που έγινε η μισή και κυριος στην περιοχή του πανεπηστιμίου το βράδυ παρκάρουνε αυτοκινητα πανω στα πεζοδρόμια με αποτέλεσμα να κσυλώνουνε η να κόβουνε τα κολονάκια.

Στην Δωδεκανήσου παρκαρουνε μερικά αυτοκίνητα πανω στον ποδηλατόδρομο.

Το θέμα ειναι να υπάρξουνε πρόστιμα για σταθευμένα αυτοκίνητα πάνω στον ποδηλατοδρομο.

Είμαι απεσιοδοξος γιατι με τόσα αυτοκίνητα που έχει η θεσσαλονίκη με τους ποδηλατόδρομους το κέντρο γίνετε ακομα πιο απλισιαστο για αυτα, (καλο με αυτο) αλλα σαν ελληνες ξέρετε οτι δεν βάζουμε μυαλο και παλι θα κατεβούμε με το αυτοκίνητο και θα παρκαρουμε και πάνω στον ποδηλατοδρομο.
Αυτα ελπίζω να πανε όλα καλα.

25 09 2009
Γιώργος

Όσες ατέλειες και αν υπάρχουν, η ιδέα είναι θετική. Δυστυχώς αυτό που λείπει, με δεδομένη εην απουσία συνείδησης, είναι η αστυνόμευση. Όταν λέω συνείδηση δεν εννοώ περιβαλλοντική συνείδηση, απλώς σεβασμό στους άλλους και στο νόμο. Πέρα από τη γνωστή γαϊδουριά των γιωταχήδων, στην παραλία οι πεζοί βαδίζουν στον ποδηλατόδρομο και τα ποδήλατα βγαίνουν εκτός, διότι έτσι όπως είναι περιχαρακωμένος και με το πεζουλάκι, αν πάει ο ποδηλάτης ν’ αποφύγει έναν πεζό θα πέσει στο πεζουλάκι και θα σπάσει τα κόκκαλά του. Από κοντά και τα μηχανάκια στον ποδηλατόδρομο της παραλίας. Και στον όμιλο φίλων θαλάσσης ο ποδηλατόδρομος γίνεται πάρκινγκ. Τη Δημοτική Αστυνομία συχνά τη βλέπω να περιπολεί, αλλά μου φαίνεται ότι δείχνουν μοναχά το μπόι τους.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: