H Κωπαΐδα δείχνει το δρόμο

11 06 2008

Το «Ελ. Βενιζέλος» αποκτά ανταγωνιστή στη Βοιωτία

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΤΑ ΝΕΑ/ Κώστας Ντελέζος
Πλώρη για τη δημιουργία ενός νέου διεθνούς αεροδρομίου στην περιοχή της Κωπαΐδας Βοιωτίας, το οποίο θα αποτελέσει καταφύγιο για τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και τα αεροπλάνα της γενικής αεροπορίας, βάζουν ιδιώτες επιχειρηματίες.
Την πρωτοβουλία για τη δημιουργία του νέου αεροδρομίου, που θα λειτουργεί ανταγωνιστικά σε σχέση με το «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας, έχει αναλάβει Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας- πρώην πιλότος, ενώ πίσω του φαίνεται πως βρίσκονται αεροπορικές εταιρείες που διαμαρτύρονται ότι σήμερα δεν μπορούν να προσεγγίσουν το αεροδρόμιο των Σπάτων λόγω των υψηλών τελών.
Ήδη, ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας τα τελευταία χρόνια δημιούργησε και λειτουργεί στην ίδια περιοχή αερολιμένα για την εξυπηρέτηση μικρών αεροσκαφών. Το όλο εγχείρημα για τη δημιουργία του νέου αεροδρομίου στην Κωπαΐδα προωθεί και ο Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιρειών (ΣΑΑΕ), μέλη της διοίκησης του οποίου αποκάλυψαν χθες ότι οι ιδιοκτήτες του συγκεκριμένου ιδιωτικού αεροδρομίου έχουν ήδη κάνει τις πρώτες επαφές με κυβερνητικά στελέχη.
Μικρός διάδρομος
Σημειώνεται ότι η απόσταση του αεροδρομίου γενικής αεροπορίας που υπάρχει σήμερα στην Κωπαΐδα είναι 102 χιλιόμετρα από την Αθήνα και δεν εμπίπτει στις απαγορεύσεις που υπάρχουν στη σύμβαση για τη λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Η έκταση του σημερινού αεροδρομίου είναι 130 στρέμματα, ενώ διαθέτει διάδρομο προσγειώσεων και απογειώσεων μήκους περίπου 1.000 μέτρων. Σύμφωνα με επιχειρηματικούς κύκλους, έχουν ήδη βρεθεί τα ιδιωτικά κεφάλαια, με τα οποία θα μπορέσει να υλοποιηθεί η επένδυση χωρίς καθυστερήσεις. Εάν δοθεί το πράσινο φως από την κυβέρνηση, το νέο αεροδρόμιο θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει σε διάστημα 2-3 ετών από σήμερα. Συγκεκριμένα, με την ολοκλήρωση της επένδυσης, η άδεια κατηγορίας Β2 (για μικρά αεροσκάφη) που έχει δοθεί σήμερα στο αεροδρόμιο από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) θα αναβαθμιστεί στην κατηγορία Α1, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούνται πλέον και μεγάλα αεροσκάφη. Στην περίπτωση αυτή, οι ενδιαφερόμενοι έχουν ήδη έτοιμο σχέδιο για την αγορά άλλων περίπου 700 στρεμμάτων στην περιοχή. Η έκταση αυτή θα διευκολύνει την κατασκευή επιπλέον 1.600 μέτρων διαδρόμου προσγειώσεων- απογειώσεων, ώστε το συνολικό του μήκος να φτάσει τα 2.600 μέτρα, που απαιτούν οι διεθνείς κανονισμοί αεροπλοΐας.
Πολιτική βούληση
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε χθες ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιρειών Ντί νος Φραντζεσκάκης, «αυτό που χρειάζεται είναι η πολιτική βούληση». Τα αποτελέσματα από την τόνωση του τουρισμού θα είναι τεράστια, ανέφερε ο κ. Φραντζεσκάκης και συμπλήρωσε: «Το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι σήμερα το ακριβότερο στην Ευρώπη και εντελώς απροσπέλαστο από εταιρείες χαμηλού κόστους, ενώ ως χώρα πρωτοτυπήσαμε και αποφασίσαμε να κλείσουμε το Ελληνικό, ένα έτοιμο αεροδρόμιο, το οποίο θα μπορούσε να εξυπηρετήσει άλλες ανάγκες. Δεν μπορεί μια χώρα σαν την Ελλάδα με το 80% του τουρισμού της να είναι αερομεταφερόμενο να μην μπορεί να φιλοξενήσει τη Ryanair ή να έχει καθημερινά μόνο τέσσερις πτήσεις της ΕasyJet όταν θα μπορούσε να έχει 40».
Δίπλα στην Εθνική Οδό

Όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι του ΣΑΑΕ, το νέο αεροδρόμιο θα εξυπηρετείται από την Εθνική Οδό Αθηνών- Λαμίας που βρίσκεται πολύ κοντά, καθώς και από τον προαστιακό σιδηρόδρομο ο οποίος με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης θα συνδέει τον αερολιμένα με την Αθήνα σε χρόνο λιγότερο από μια ώρα.
Στο μεταξύ, η διοίκηση του ΣΑΑΕ προέβλεψε ότι το μέλλον ορισμένων μικρών αεροπορικών εταιρειών λόγω της συνεχιζόμενης ανόδου της τιμής του πετρελαίου θα είναι εξαιρετικά δύσκολο. Κι αυτό, καθώς ήδη το κόστος των καυσίμων αντιστοιχεί σήμερα στο 28%- 30% των λειτουργικών δαπανών των αεροπορικών εταιρειών, όταν πριν από λίγο καιρό το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνούσε το 10%. Η διοίκηση του ΣΑΑΕ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να μπουν λουκέτα σε αεροπορικές εταιρείες λόγω της πετρελαϊκής κρίσης.

Advertisements

Ενέργειες

Information

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: